Prajitura cu crema de lamaie


Nu m-am declarat niciodata fan al prajiturilor cu lamaie, dar aceasta... m-a incantat de la prima inghititura :D.
Am mancat preparata de matusica de care v-am povestit la prajitura cu ness si pentru ca mi-a placut foarte mult m-am gandit s-o fac si eu. E usoara, neavand oua in crema, si mananci...una dupa alta. Se topeste in gura :).
A ei nu avea stratul de frisca deasupra , deci e optional, e buna si fara.


Blat
7 oua
7 linguri zahar
7 linguri faina
3 linguri ulei
3 linguri apa
un vf. cutit sare

Crema
500 ml lapte
3 linguri si 1/2 faina sau amidon alimentar
4-5 linguri zahar (mie-mi place mai dulce si am pus 5 linguri)
un pachet de unt (alegeti un unt de calitate)
coaja si zeama de la o lamaie

100 ml frisca lichida indulcita
100 ml smantana cu continut ridicat de grasime
o lingurita zeama lamaie
2 linguri rase zahar



Blat.
Separa albusurile de galbenusuri.
Mixeaza spuma albusurile impreuna cu sarea si adauga treptat zaharul mixand pana se dilueaza complet.
Galbenusurile freaca-le cu uleiul ca la maioneza apoi adauga apa si omogenizeaza.
Adauga-le peste albusuri odata cu faina cernuta (nu sari peste etapa cu cernutul!) apoi omogenizeaza amestecand usor, de jos in sus (nu circular) cu o lingura de lemn.
Usor,usor am zis! Da?
Toarna amestecul intr-o tava tapetata cu hartie pentru copt (tava de 20/27cm), niveleaza cu grija, apoi baga tava in cuptorul preincalzit si coace la foc mic pana capata o culoare frumoasa si trece testul cu scobitoarea.

Lasa  la racit si prepara crema.
Mixeaza untul spuma.
Intr-un vas cu fund dublu pune faina si zaharul apoi adauga pic cu pic (fredonati in gand..sunt un pic, pic..indragostit.. :)) :p) laptele rece, amestecand cu un tel sa nu faca cocoloase.



Pune la foc mic si fierbe amestecand mereu cu o lingura de lemn sa nu se prinda, pana se ingroasa si capata consistenta unei budinci. Pune vasul in altul cu apa rece si amesteca cand si cand sa se raceasca crema. Adauga si zeama de lamaie si coaja.
Cand e rece,dar nu complet! ci doar asa..la temperatura camerei, adauga peste unt...asa..in 2,3 transe si omogenizeaza. E delicioasa crema!

Desprinde hartia de copt de blatul rece si taie-l in 3, pe orizontala.
Aseaza prima foaie, intinde uniform jumatate din crema, aseaza a doua foaie, pune si restul de crema niveland , apoi aseaza ultima foaie din blat.
ps.rade bine cu lingura de pe cratita crema ramasa :))ca-i mult prea buna.

Intr-un bol pune frisca,smantana, zaharul si zeama de lamaie si mixeaza, initial la viteza cea mai mica apoi la o treapta superioara, pana obtii consistenta dorita.
Intinde frisca peste prajitura si "deseneaza-i"niste valuri cu furculita.
Pastreaz-o la rece.

Eu....am taiat-o direct, bineinteles :)).




12 comentarii:

  1. arata minunat! mie imi plac mult prajiturile cu lamaie! :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Mie imi plac foarte mult prajiturile cu lamaie. Au o aroma minunata.
    A ta arata foarte bine. Pufoasa si delicata. M-as servi cu o bucatica. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata minunat prajitura ! Trebuie incercata ! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu ador prajiturile cu lamaie. Mi-ai dat o idee!

    RăspundețiȘtergere
  5. Chiar ma gandeam zilele trecute ca n-am mai facut demultisor o prajitura cu lamaie. :) Cu siguranta e un deliciu!

    RăspundețiȘtergere
  6. Daca ai sti ce nult imi placeee..O prajitura super delicioasa.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Nici eu nu sunt fan prajituri cu lamaie, dar cred ca asta cu lapte ar trebui sa o incerc si eu, daca tu zici ca e buna :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Prajitura asta trebuie incercata!!!

    RăspundețiȘtergere

  9. Hi I'm Ana from Fooduel.com. It is a site in which users vote recipes.
    from 1 to 10.

    There is a ranking of the best recipes and a profile with your voted recipes. Each recipe has a link to the blog which belongs the recipe. This way you will get traffic to your blog.

    It's easy, fast and fun.

    I invite you to enter, add your blog and upload a recipe with a nice photo for user of the world look your recipes.

    You are able to see your stats:

    -Number of visits to your blog from Fooduel.com.
    -Number of votes received every day.
    -Number of votes received by each category.
    -Number of votes for each grade (1-10).
    -Number of votes for each recipe.

    Look this example of one profile stats: http://fooduel.com/stats1.png.

    About Fooduel.com
    http://fooduel.com/about.php

    We would love that you participate with some recipe.

    Regards

    http://www.Fooduel.com/

    RăspundețiȘtergere
  10. Mmmm,se topeste in gura iar eu salivez intr-una!!!

    RăspundețiȘtergere

shuter

My latest images for sale at Shutterstock:

My most popular images for sale at Shutterstock:

Followers

 
  • PAPA BUN © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes